Arbeidsgiverstrategi

Margrete Magerøy personalrådgiver - Klikk for stort bildeMargrete Magerøy personalrådgiver Vidar Karlsen

Tingvoll kommunestyre vedtok 11. mai arbeidsgiverstrategi 2023-2026.

Arbeidsgiverstrategien beskriver hvordan kommunens politiske og administrative ledelse skal forvalte sin rolle for å være en attraktiv arbeidsgiver og realisere kommunens mål. Arbeidsgiverstrategien er forankret i kommunens verdigrunnlag og i en grunntanke om at vi sammen tar ansvar for våre felles utfordringer og løsninger. Strategien er et viktig verktøy for folkevalgte, ledere, medarbeidere og tillitsvalgte.

Nå jobber en partssammensatt prosjektgruppe videre med en strategisk kompetanseplan, som skal være en veileder for arbeidet med sektorvise kompetanseplaner til høsten.

Strategisk kompetanseplanlegging handler om at det må være en rød tråd fra kommunens overordna mål til den enkelte ansattes kompetanse og kompetansebehov. Å ha relevant kompetanse - og å få bruke kompetansen sin - er viktig for motivasjon, mestring og selvstendighet i arbeidet. Det legger til rette for å kunne mestre omstilling til bærekraftige tjenester og hindre frafall fra arbeidslivet.

Slik blir samarbeidet om kompetanseplanlegging et viktig bidrag for å rekruttere, beholde og utvikle medarbeidere og ledere til lokalsamfunnets beste.

Arbeidsgiverstrategi 2023-2026 (PDF, 718 kB)

Mvh

Margrete Magerøy