Dagens utfordringer med at stadig flere innbyggere trenger stadig flere tjenester, samtidig med at det blir færre til å gjøre oppgavene, krever at måten vi jobber på forbedres og effektiviseres der det er mulig. Dette er bakgrunnen for viktigheten å satse helhjertet mulighetene som helseplattformen gir, og gjøre det vi kan for at dette blir bra.
Det har vært mye negativt snakk om Helseplattformen, og det kan være vanskelig å høre så mange negative ting om systemet vi skal bruke. Da hjelper det mye å høre erfaringer direkte fra de som faktisk har tatt systemet i bruk, og som får det til på en god måte. Vi har fått en god praksis på å dele informasjon, tips og råd med hverandre.
Vi er nå midt i en hektisk opplæringsperiode, og det jobbes veldig bra i alle ledd for at ansatte skal få god og grundig opplæring. I denne perioden kan innbyggere oppleve at saksbehandling kan ta noe lengre tid, kanskje er ikke den en ønsker å snakke med tilstede eller at avtaler må endres. Vi beklager dette, men håper også på forståelse for situasjonen.
Dersom du ikke får tak i den du ønsker, legg igjen beskjed på servicekontoret, så tar vi kontakt så snart vi får anledning.»
Med hilsen
Jorid H. Kamsvåg
Kommunalsjef Helse og omsorg
Beredskapskoordinator