Velkommen til oss, Ahmed!

Den 1. september startet Ahmed Bahjat i jobben som plan- og byggesaksbehandler hos oss i Næring, plan og teknisk. I første omgang er det byggesaker han skal jobbe med. Ahmed er nyutdannet med blant annet bachelorgrad i plan og infrastruktur fra Universitetet i Sørøst-Norge (Porsgrunn). Vi opplever Ahmed som engasjert og serviceinnstilt. Ahmed er bosatt i Tingvollvågen, men han har allerede vært på rundtur både i indre og ytre deler av kommunen. På fritiden har Ahmed en brennende interesse for fotball – og det er ikke usannsynlig at vi vil se han på fotballbanen i løpet av høsten. Nå i starten er Ahmed i en opplæringsfase med May-Kristin Vassli og andre gode kollegaer som veiledere. Margrete Magerøy enhetsleder

Vaksinering mot Covid-19.

Tingvoll kommune pauserer vaksinasjonen mot Covid-19 frem til uke 39. Vi får da ny oppdatert vaksine; Comirnaty Original/Omicron BA.1 til oppfriskningsvaksinering («booster») som beskytter bedre mot omicron varianten av viruset. De som allerede er satt opp til time for vaksinering vil få SMS med nytt tidspunkt. For øvrig vil vi fortsette vaksineringen ut over høsten i tråd med anbefalingene fra FHI. Mvh Thomas A Bulling Kommuneoverlege

Vaksine mot kovid-19.

Vaksinen som er satt tidligere taper dessverre effekt og det er behov for ny oppfriskningsdoser. Anbefalingene nå er: * Dose 4 - alle personer over 65 år kan få ei oppfriskingsdose. Det må gå minimum 4 mnd. mellom dose 3 og 4. Dersom du har hatt korona må det gå minst tre uker etter du er frisk før du kan ta vaksine. * Dose 4 - personer mellom 18 - 64 år med risiko for et alvorlig sykdomsforløp av korona er anbefalt å få en oppfriskningsdose. Vi oppfordrer alle til å ta imot tilbudet om oppfriskningsdose. Vaksinen beskytter mot alvorlig sykdom. Smitte hos vaksinerte forekommer, men forløpet blir da mildere enn hos uvaksinerte. Vi kaller inn til vaksinering fortløpende etter de anbefalingene som FHI gir. Thomas A Bulling Kommuneoverlege i Tingvoll.

Søk om spillemidler innen 1. oktober 2022

Hvert år kan man søke om spillemidler til bygging og rehabilitering av anlegg for idrett og friluftsliv. Fristen for å søke om spillemidler i 2023 er 1. oktober 2022.

Gladmelding om trafikksikkerhet!

Tingvoll kommune først på fylkeskommunens prioriteringsliste for trafikksikringstiltak i Møre og Romsdal! Denne gangen blir det Meisingset oppvekstsenter som får gleden av midlene. Midlene er det som kalles 50/50-tilskudd. Det betyr at kommunen og fylkeskommunen deler regningen likt imellom seg. Virksomhetsleder ved Næring plan og Teknisk i Tingvoll kommune Margrete Magerøy utdyper: Vi er særs takksame for Samferdselsutvalet, i Møre og Romsdal fylkeskommune, sitt vedtak om prioritering av trafikktryggingstiltak for kommunetilskot 2023! Støtta skal gå til oppgradering av lysanlegg ved Meisingset oppvekstsenter, og slik bidra til å trygge området for barn og unge. Fylkeskommunen tek atterhald om at posten får finansiering i budsjettet for 2023. Oppstart av arbeidet vil følgjeleg skje i tildelingsåret 2023. Vi har tidlegare også fått oppgradert gatelysa langs Skolevegen ved Tingvoll barne- og ungdomskole ved hjelp av slike midlar frå fylkeskommunen. Saman med løyvingar frå Tingvoll kommunestyre bidreg desse løyvingane frå fylkeskommunen til at vi kan jobbe systematisk og målretta med å realisere gjeldande trafikksikkerhetsplan for Tingvoll kommune https://www.tingvoll.kommune.no/tjenester/veg-vann-og-avlop/veg-og-trafikk/trafikksikkerhet/ Sist, men ikkje minst skal det rettast ein varm takk til dyktige medarbeidarar for godt samarbeid om utforming av søknader og oppfølging av trafikktryggingstiltak i kommunen vår!

Koronavaksine for personer 75 år og eldre, samt sykehjemsbeboere.

FHI (Folkehelseinstituttet) har publisert nye anbefalinger, mht. vaksiner i aktuelle aldersgruppe. Personer i målgruppen vil bli kontaktet av vaksinasjonsskoordinator. • Har du tidligere takket nei til vaksine, må du selv ta kontakt om du har ombestemt deg og nå ønsker vaksine. Besked kan gis til Tingvoll legesenter, eller vaksinetelefonen(46934659) • Har du gjennomgått koronainfeksjon, anbefales det også en oppfriskningsdose minst tre uker etter tilfriskning. • Helsemyndighetene planlegger for at personer i aldersgruppen 65 - 74 år og personer i aldersgruppen 18 - 64 år med underliggende risiko for alvorlig sykdomforløp av covid19 får tilbud om oppfriskningsdose etter 1. september.

Offentlig ettersyn lokalitet Halsbukta

Offentlig ettersyn. Søknad om endret utforming av akvakulturanlegg på lokalitet 12895 Halsbukta i Tingvoll kommune.  Her kan du lese hele saken!

Reviderte vedtekter for næringsfondet Vekst for Tingvoll

Tingvoll kommunestyre vedtok reviderte vedtekter for det kommunale næringsfondet i møte den 9.6.2022. Ei vesentleg endring frå tidlegare vedtekter er at landbruksfondet og næringsfondet er slått saman til eitt næringsfond.

Behov for møbler og inventar til ukrainske flyktninger

Flyktningene som har kommet til Tingvoll har behov for møbler og inventar til sine boliger. Vi har behov for: Møbler: sofa, sofabord,  sidebord, lenestoler, kjøkkenbord, stoler til spisestuebord, nattbord, kommode / oppbevaringsmøbel skap. Hvitevarer Tv Lamper stålamper, leselamper) Utstyr til barn Kontakt Linda Christine Magnus-Andersen på telefon 94803074 epost  linda.christine.magnus.andresen@tingvoll.kommune.no

Sesongstart for Stikk UT!

1. mai 2023 starter årets Stikk UT!-sommer sesong. Tre av de 16 turene i Tingvoll kommune er nye som Stikk UT!-turer i 2022. Noen av turene har utsatt åpningsdato, men dette gjelder heldigvis kun et fåtall av turene.