Trygghetsalarm

Trygghetsalarm er en alarm som eldre, funksjonshemmede og syke bærer på seg for å kunne tilkalle hjelp i akutte situasjoner hele døgnet.

Hva er trygghetsalarm?

Trygghetsalarmen er knyttet til en alarmsentral der du blir møtt av helsepersonell. Ansatte ved alarmsentralen vil ta kontakt med deg via høytaler for å høre hvorfor du har utløst alarmen. Hvis det er behov for det, kontakter alarmsentralen hjemmesykepleien som kommer hjem til deg.  

For at alarmen skal gå til alarmsentralen, må du vera i huset ditt eller like utom huset. Rekkevidden må prøves ut på forhånd.

Det vil bli montert et elektronisk lås på ytterdøra di som hjemmesykepleien bruker for å komme seg inn til deg hvis døra er låst og du ikke kan opne selv. Du kan benytte nøkkelen som før denne elektroniske låsen ble montert.

Hva koster det?

Du betaler en egenandel på Kr. 340,- pr. mnd.

*Pris fra og med 1. januar 2018.

Hvordan søker jeg?

Søk om trygghetsalarm. (PDF, 222 kB)

Søknadsskjemaet sendes til Tildelingsenheten v/ Siri Holmeide Vangen, Midtvågveien 2, 6630 Tingvoll.

 

 

 

 

 

 
 

 

Kontaktinformasjon

Siri Holmeide Vangen
Leder tildelingsenheten
E-post
Telefon 71 53 24 44
Mobil 481 04 266